Recepcja i poczekalnia
Recepcja i poczekalnia to wizytówka firmy i pierwsze pomieszczenie, które widzą odwiedzający. Z odpowiednim wystrojem staje się przyjemnym środowiskiem, które sprawia dobre pierwsze wrażenie. Jednak aby odnieść sukces, należy dokładnie przemyśleć wybór wszystkich elementów od mat wejściowych do koloru ścian. Poniżej 6 wskazówek, jak stworzyć przyjemne środowisko wejściowe.
1. Zatrzymaj brud na zewnątrz
Dobra mata wejściowa spełnia kilka zadań. Poprzez gromadzenie brudu i wilgoci z obuwia, chroni podłogę, ułatwia czyszczenie oraz zapobiega poślizgowi i wypadkom. To przyczynia się do wywarcia dobrego wrażenia na odwiedzających, zwłaszcza w deszczowe lub śnieżne dni. Wykorzystaj matę z otworami drenażowymi przed wejściem do firmy, wewnątrz wykorzystaj szorstką matę, która zatrzyma drobniejszy brud, zakończ matą absorbującą wilgoć, która ochroni przed poślizgiem.
2. Stwórz komfortowe strefy do wypoczynku
Wygodne miejsca siedzące sprawiają, że poczekalnia nabiera bardziej przyjaznego charakteru i zachęca do relaksu. Masz dużo miejsca? Wykorzystaj sofy wypoczynkowe lub fotele i połącz ze stylowym stolikiem. Ciasna przestrzeń? Dwa stylowe fotele i stoliki kawiarniany w zupełności wystarczą.
3. Zadbaj o odpowiednie miejsce na ubrania
Koniecznie zadbaj o odpowiednią przestrzeń i wyposażenie, które umożliwi przechowywanie odzieży. Jest to szczególnie ważne w okresie zimowym, kiedy wiele osób nosi płaszcze, czapki, rękawiczki czy szaliki. Mały wieszak czy półka na czapki mogą okazać się niewystarczające. Czasem lepiej wyposażyć się w duży wieszak lub szafę na ubrania. Wykorzystanie mobilnych wieszaków czy szaf pozwoli dostosować się do aktualnych wymagań pogodowych.
4. Wybierz ladę recepcyjną dopasowaną do potrzeb
Stylowa lada recepcyjna ma pozytywny wpływ na gości. Wybierz ladę, która składa się z oddzielnych modułów - można ją łatwo dostosować do swoich potrzeb. Połącz górne i dolne sekcje tak, aby recepcjonistka i odwiedzający mogli wybrać pomiędzy pozycją stojącą a siedzącą.
5. Odpowiednio dobierz kolory
Kolory w strefie wejściowej są wyjątkowo ważne, gdyż różne kolory wywołują rozmaite uczucia i wrażenia. Na przykład niebiski jest uspokajający, czerwony jest energetyzujący, podczas gdy zielony uspokaja. Dobrym pomysłem może być wykorzystanie kolorów, aby stworzyć graficzne logo firmy jako znak rozpoznawczy.
6.Szczegóły mają znaczenie
Wykorzystaj takie elementy jak rośliny, zasłony, lampy oraz inne elementy dekoracyjne. Zawsze dobrze jest zaoferować coś do picia, więc warto umieścić przy wejściu dystrybutor z wodą lub ekspres do kawy. Nie zapomnij także o stojakach, które wyeksponują gazety, czasopisma i firmowe broszury reklamowe.