Dziesięć wskazówek, jak stworzyć atrakcyjną przestrzeń biurową
Na rynku pracy da się zauważyć niedobór specjalistów. Przyciąganie najlepszych kandydatów jest ważne, a gdy już ich pozyskasz, środowisko pracy powinno być argumentem, który sprawi, że pozostaną w zespole. Czy masz dziś to, czego potrzebujesz w tym obszarze? Oto dziesięć wskazówek, które pomogą ci wyposażyć biuro w dobrej cenie i sprawią, że będziesz atrakcyjnym pracodawcą z rekrutacyjnego punktu widzenia.
Zacznij od sporządzenia ogólnego budżetu i listy wszystkiego, czego potrzebujesz w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego. Rozróżnij przedmioty, które trzeba mieć i te, które mieć warto, ale nie są niezbędne. Dzięki starannemu planowaniu będziesz mieć biuro, które będzie zarówno odpowiadać Twoim obecnym potrzebom, jak i rozwijać się razem w firmą.
1. Zainwestuj w dobre krzesła biurowe
Jest jeden mebel, w przypadku którego nigdy nie należy iść na kompromis: krzesła biurowe. Nieprawidłowe siedzenie powoduje wiele problemów, więc ważne jest, aby mieć krzesła, które pomagają pracownikom siedzieć prawidłowo. Aktywne siedzenie z dobrą ergonomią może mieć duży wpływ na zdrowie pracowników - a także na ich wydajność.
2. Wybierz biurka wysokiej jakości
Nowe, dobrej jakości biurko stacjonarne można kupić już za kilkaset złotych. Płacąc dwa razy więcej, nie uzyskasz dwa razy większej funkcjonalności. Podobnie biurka z regulacją wysokości, które są oczywiście lepsze z ergonomicznego punktu widzenia, mogą być również wysokiej jakości bez naruszania budżetu. Ustaw biurka elektryczne blisko siebie. Pojedynczy przedłużacz sieciowy obsłuży wtedy kilka stanowisk pracy, oszczędzając jednocześnie miejsce na podłodze.
3. Zainwestuj w miejsce do przechowywania
Każda firma potrzebuje miejsca do przechowywania. Jeśli chcesz zaoszczędzić, dobrym wyborem są otwarte regały; jeśli chcesz mieć możliwość zamknięcia dokumentów i materiałów biurowych, postaw na szafki do przechowywania. Jeśli wybierzesz przechowywanie, które jest częścią serii, możesz łączyć wysokie i niskie szafki i nadal stworzyć jednolity styl w biurze.
4. Zadowoleni pracownicy są widoczni w kuchni
Nie lekceważ znaczenia kuchni. Na pierwszy rzut oka może nie mieć znaczącego wpływu na biznes, ale zadowolenie pracowników zdecydowanie wzrośnie, jeśli będzie tam lodówka/zamrażarka, mikrofalówka, dobry ekspres do kawy i zachęcające meble do spędzania czasu. Trochę to kosztuje, ale są to dobrze wydane pieniądze. Pamiętaj: szczęśliwi pracownicy to produktywni pracownicy.
5. Skup się na świetle i dźwięku
Niewiele rzeczy ma większe znaczenie dla naszego samopoczucia niż dostęp do światła dziennego. Dobry dopływ światła pomaga również obniżyć koszty oświetlenia. Pomyśl więc o tym, jak pada światło, gdy organizujesz swoją przestrzeń. Postaraj się umieścić większość stanowisk pracy jak najbliżej okien. Otwarta przestrzeń biurowa często skutkuje wysokim poziomem hałasu, czemu najlepiej zaradzić za pomocą systemu ścianek działowych. Wybór ekranów na biurko to niedrogie rozwiązanie, które nie tylko chroni przed niepożądanym hałasem, ale także zapewnia większą prywatność.
6. Dodaj rośliny i dekoracje
Ozdabianie ścian "prawdziwą sztuką" rzadko wchodzi w grę, gdy budżet jest ograniczony. Na szczęście istnieją alternatywy, takie jak drukowanie i oprawianie własnych zdjęć. Znasz fotografa amatora? Zapytaj, czy możesz pochwalić się jego ostatnimi pracami. Drukarnia internetowa może dostarczyć ładne wydruki na płótnie w przystępnej cenie. Dodanie roślin to kolejny stosunkowo niedrogi sposób na udekorowanie biura i uczynienie go przyjemniejszym: badania pokazują, że zieleń – nawet sztuczna – zmniejsza stres i poprawia nastrój.
7. Odśwież ściany
Pomalowanie ścian świeżą warstwą farby to prosty sposób na poprawę wyglądu i nastroju w biurze. Wybierz spokojny odcień jako kolor bazowy i dobierz kolor współgrający z logo firmy.
8. Zainwestuj w przebieralnię
Czy w biurze jest miejsce na przebieralnię i prysznic? Jeśli TAK, należą Ci się gratulacje: takie przebieralnie są często wysoko oceniane w ankietach dotyczących miejsca pracy. Myślisz, że to niepotrzebny wydatek? Pamiętaj, że zastąpienie dobrych pracowników nowymi to dużo wyższy koszt.
9. Pomyśl o jakości i gwarancji produktu
Wybierając meble, myśl długoterminowo. Zakup od renomowanego dostawcy, który oferuje gwarancję na produkt, będzie początkowo kosztował więcej, ale jeśli mieści się to w twoim budżecie, nie wahaj się. Inwestowanie w jakość uchroni Cię przed przyszłymi problemami i będzie bardziej ekonomiczne w dłuższej perspektywie.
10. Wszystko od jednego dostawcy
Wiele firm oferuje tym lepsze warunki, im większe jest zamówienie. Dlatego opłaca się kupować wszystkie meble biurowe w jednym miejscu. Co więcej, dostawca, który zna twój budżet, może zasugerować meble i opcje produktów, o których być może nie pomyślałeś - często bez dodatkowych kosztów.
Podsumowanie
Zainwestuj w dobrą ergonomię, serie mebli, które zachęcają do elastyczności, dobre oświetlenie i dużą kuchnię. Tak stworzysz środowisko, w którym ludzie będą chcieli pracować. To nie takie trudne, a bardzo się opłaca!
Zacznij od sporządzenia ogólnego budżetu i listy wszystkiego, czego potrzebujesz w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego. Rozróżnij przedmioty, które trzeba mieć i te, które mieć warto, ale nie są niezbędne. Dzięki starannemu planowaniu będziesz mieć biuro, które będzie zarówno odpowiadać Twoim obecnym potrzebom, jak i rozwijać się razem w firmą.
1. Zainwestuj w dobre krzesła biurowe
Jest jeden mebel, w przypadku którego nigdy nie należy iść na kompromis: krzesła biurowe. Nieprawidłowe siedzenie powoduje wiele problemów, więc ważne jest, aby mieć krzesła, które pomagają pracownikom siedzieć prawidłowo. Aktywne siedzenie z dobrą ergonomią może mieć duży wpływ na zdrowie pracowników - a także na ich wydajność.
2. Wybierz biurka wysokiej jakości
Nowe, dobrej jakości biurko stacjonarne można kupić już za kilkaset złotych. Płacąc dwa razy więcej, nie uzyskasz dwa razy większej funkcjonalności. Podobnie biurka z regulacją wysokości, które są oczywiście lepsze z ergonomicznego punktu widzenia, mogą być również wysokiej jakości bez naruszania budżetu. Ustaw biurka elektryczne blisko siebie. Pojedynczy przedłużacz sieciowy obsłuży wtedy kilka stanowisk pracy, oszczędzając jednocześnie miejsce na podłodze.
3. Zainwestuj w miejsce do przechowywania
Każda firma potrzebuje miejsca do przechowywania. Jeśli chcesz zaoszczędzić, dobrym wyborem są otwarte regały; jeśli chcesz mieć możliwość zamknięcia dokumentów i materiałów biurowych, postaw na szafki do przechowywania. Jeśli wybierzesz przechowywanie, które jest częścią serii, możesz łączyć wysokie i niskie szafki i nadal stworzyć jednolity styl w biurze.
4. Zadowoleni pracownicy są widoczni w kuchni
Nie lekceważ znaczenia kuchni. Na pierwszy rzut oka może nie mieć znaczącego wpływu na biznes, ale zadowolenie pracowników zdecydowanie wzrośnie, jeśli będzie tam lodówka/zamrażarka, mikrofalówka, dobry ekspres do kawy i zachęcające meble do spędzania czasu. Trochę to kosztuje, ale są to dobrze wydane pieniądze. Pamiętaj: szczęśliwi pracownicy to produktywni pracownicy.
5. Skup się na świetle i dźwięku
Niewiele rzeczy ma większe znaczenie dla naszego samopoczucia niż dostęp do światła dziennego. Dobry dopływ światła pomaga również obniżyć koszty oświetlenia. Pomyśl więc o tym, jak pada światło, gdy organizujesz swoją przestrzeń. Postaraj się umieścić większość stanowisk pracy jak najbliżej okien. Otwarta przestrzeń biurowa często skutkuje wysokim poziomem hałasu, czemu najlepiej zaradzić za pomocą systemu ścianek działowych. Wybór ekranów na biurko to niedrogie rozwiązanie, które nie tylko chroni przed niepożądanym hałasem, ale także zapewnia większą prywatność.
6. Dodaj rośliny i dekoracje
Ozdabianie ścian "prawdziwą sztuką" rzadko wchodzi w grę, gdy budżet jest ograniczony. Na szczęście istnieją alternatywy, takie jak drukowanie i oprawianie własnych zdjęć. Znasz fotografa amatora? Zapytaj, czy możesz pochwalić się jego ostatnimi pracami. Drukarnia internetowa może dostarczyć ładne wydruki na płótnie w przystępnej cenie. Dodanie roślin to kolejny stosunkowo niedrogi sposób na udekorowanie biura i uczynienie go przyjemniejszym: badania pokazują, że zieleń – nawet sztuczna – zmniejsza stres i poprawia nastrój.
7. Odśwież ściany
Pomalowanie ścian świeżą warstwą farby to prosty sposób na poprawę wyglądu i nastroju w biurze. Wybierz spokojny odcień jako kolor bazowy i dobierz kolor współgrający z logo firmy.
8. Zainwestuj w przebieralnię
Czy w biurze jest miejsce na przebieralnię i prysznic? Jeśli TAK, należą Ci się gratulacje: takie przebieralnie są często wysoko oceniane w ankietach dotyczących miejsca pracy. Myślisz, że to niepotrzebny wydatek? Pamiętaj, że zastąpienie dobrych pracowników nowymi to dużo wyższy koszt.
9. Pomyśl o jakości i gwarancji produktu
Wybierając meble, myśl długoterminowo. Zakup od renomowanego dostawcy, który oferuje gwarancję na produkt, będzie początkowo kosztował więcej, ale jeśli mieści się to w twoim budżecie, nie wahaj się. Inwestowanie w jakość uchroni Cię przed przyszłymi problemami i będzie bardziej ekonomiczne w dłuższej perspektywie.
10. Wszystko od jednego dostawcy
Wiele firm oferuje tym lepsze warunki, im większe jest zamówienie. Dlatego opłaca się kupować wszystkie meble biurowe w jednym miejscu. Co więcej, dostawca, który zna twój budżet, może zasugerować meble i opcje produktów, o których być może nie pomyślałeś - często bez dodatkowych kosztów.
Podsumowanie
Zainwestuj w dobrą ergonomię, serie mebli, które zachęcają do elastyczności, dobre oświetlenie i dużą kuchnię. Tak stworzysz środowisko, w którym ludzie będą chcieli pracować. To nie takie trudne, a bardzo się opłaca!
Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!
Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.