Jak stworzyć wielofunkcyjną stołówkę
Dynamiczne miejsca do siedzenia
Stoły i krzesła w różnych kształtach ożywią pomieszczenie. Czasami lepiej, żeby cały zespół usiadł razem, a kiedy indziej lepsze są mniejsze grupy. Różne układy miejsc do siedzenia sprawią, że łatwo będzie zorganizować każdy typ spotkania.
Dobrym pomysłem jest połączenie niskich stołów z wysokimi stolikami barowymi, przy których można siedzieć oraz stać. Daje to każdemu możliwość wyboru dogodnej pozycji, a spotkania na stojąco to bardzo zdrowa opcja. Kanapa lub kilka foteli to idealne miejsce na relaks dla personelu podczas przerw. Ustaw wysokie obok niskich, większe w towarzystwie mniejszych. Pozwól swoim pracownikom decydować, jak chcą usiąść.
Krzesła składane i sztaplowane to bardzo praktyczna opcja. Można je szybko wystawić, jeśli potrzebne jest dodatkowe miejsce do siedzenia, a następnie sprzątnąć po zakończonym spotkaniu.
Przy niektórych stolikach warto ustawić nieco wygodniejsze krzesła. Wyściełane krzesła z szerszymi siedziskami i wytrzymałą tapicerką zapewniają dodatkowy komfort, jeśli stołówka jest wykorzystywana do organizacji dłuższych spotkań lub jako tymczasowa przestrzeń do pracy.
Ergonomia i akustyka
Dobra akustyka ułatwia relaks podczas przerwy obiadowej i koncentrację podczas pracy. Jeśli w stołówce zastosujesz materiały dźwiękochłonne, pracownicy będą z niej chętniej korzystać zarówno podczas przerw, jak i w trakcie pracy.Można użyć dźwiękochłonnych ścianek podłogowych, tworząc tym samym mniejsze przestrzenie prywatne. Ścianki są dostępne w różnych kolorach i wzorach, co ułatwia wybór modelu, który wkomponuje się w otoczenie.
Ścianki biurkowe zapewniają prywatność i wyciszają pomieszczenia. Można je łatwo zamontować bezpośrednio na blacie za pomocą uchwytów i w razie potrzeby przemieszczać między stanowiskami.
Zasłony, panele ścienne oraz tekstylia poprawiają otoczenie akustyczne i sprawiają, że pomieszczenie wygląda przytulniej. Tkaniny mogą również stanowić pomysłowe przegrody. Stylowym elementem wystroju wnętrza są również dźwiękochłonne panele sufitowe o atrakcyjnym wzornictwie.
Mniejsze stołówki i pokoje socjalne można również wykorzystać jako ergonomiczne miejsca pracy pod warunkiem odpowiedniego umeblowania. Inteligentnym rozwiązaniem jest kompaktowa nadstawka z regulacją wysokości, którą można postawić na zwykłym stole dla uzyskania ergonomicznej wysokości roboczej. Kolejna propozycja - ścienne panele akustyczne - nie zajmują dodatkowej przestrzeni, ale znacząco zmniejszają poziom hałasu w pomieszczeniu.
Zorganizowane przechowywanie
W stołówce jest zwykle miejsce do przechowywania naczyń, obrusów, serwetek i sztućców. Jeśli chcesz wykorzystać pomieszczenie do różnych celów, dobrze jest zapewnić miejsce również na papier, długopisy i notatniki. Pamiętaj o przedłużaczach, jeśli nie ma wystarczającej liczby gniazdek ściennych do ładowania laptopów i smartfonów.W kwestii regałów warto postawić na rozwiązania systemowe. Ułatwia to rozbudowę za pomocą modułów dodatkowych, gdy zajdzie taka potrzeba. Jeśli chcesz ukryć sprzęt biurowy, możesz w zamian zdecydować się na szafki lub system regałów z możliwością dodania drzwi i paneli bocznych. Pozwala to na połączenie otwartego i zamkniętego przechowywania na jednej przestrzeni.
Wybór wyposażenia zależeć będzie w pewnym stopniu od wielkości i kształtu stołówki. Jeśli w miejscu pracy nie ma wielu pracowników, wystarczy niewielka szafka na sprzęt konferencyjny i akcesoria biurowe.
Moc tablic do pisania
Tablica suchościeralna pozwoli łatwo zmienić stołówkę w kącik konferencyjny. Oprócz klasycznych tablic sciennych, warto rozważyć zakup modelu szklanego w dowolnym kolorze lub prostego flipchartu. Tablice z funkcją magnetyczną sprawdzą się także jako miejsce na informacje i ogłoszenia.Jeśli wybierzesz tablicę suchościeralną na kółkach, możesz ją odstawić po spotkaniu lub gdy sala jest wykorzystywana do innych celów. Można też łatwo przenieść zapiski gdzie indziej w celu dalszej dyskusji. Mobilna tablica może również pełnić funkcję tymczasowej przegrody między stolikami w większej stołówce.