Porady! Jak urządzić sprytne biuro
– Chcemy, aby klienci myśleli o przyszłych potrzebach – mówi Therese. Mebel biurowy z czasem może zyskać nowe zastosowanie.
– Oczywiście, że chcemy sprzedawać – mówi Dawid, ale przede wszystkim tworzyć rozwiązania aranżacyjne, które pomogą klientom w jak najlepszym wykorzystaniu ich przestrzeni.
Sprytne meble do biura w praktyce
Wybierając meble, które mają służyć przez długi czas, inwestujesz w zrównoważone biuro. Elastyczność i konstrukcja, która trwa przez długi czas, jest opłacalna zarówno ekonomicznie, jak i praktycznie. Warto poświęcić czas na przemyślenie, jaki sprzęt biurowy sprawdzi się najlepiej w dłuższej perspektywie.
Spójrz w przyszłość
Chcesz wymienić meble na takie same, tylko nowsze? Pomyśl inaczej. Co jest potrzebne dzisiaj – a czego możesz potrzebować jutro? Jeśli planujesz rozbudowę, może być konieczne umieszczenie dodatkowych stanowisk na tej samej przestrzeni. Wtedy dobrze jest zachować elastyczność.
Porady: sprytne urządzanie biura
- Zrezygnuj z gigantycznych biurek. Mniejsza powierzchnia blatów może zapewnić miejsce na inne rzeczy – np. zachęcającą część wypoczynkową. Mniejsze biurka pozwalają również zmieścić więcej stanowisk roboczych na tej samej przestrzeni.
- Częściej korzystaj ze stołu konferencyjnego. Nie pozwól, aby całkowita liczba pracowników determinowała wielkość stołu. Wybierz model na podstawie liczby osób, które najczęściej uczestniczą w spotkaniach. Ponadto stół konferencyjny może służyć nie tylko do spotkań: a na przykład jako stół obiadowy i/lub dodatkowe stanowisko pracy.
- Zadbaj o identyczne krzesła w kilku pomieszczeniach. Jeśli wybierzesz ten sam typ model zarówno do jadalni, jak i sali konferencyjnej (a być może także jako krzesło dla gości), będziesz mieć komplet na większe spotkania z klientami. Praktyczne i stylowe wyjście.
- Dziel pomieszczenia dzięki meblom. Meble do przechowywania doskonale sprawdzają się jako przegrody. Jeśli posiadają drzwi przesuwne, łatwo je otworzyć nawet w niewielkim pomieszczeniu, a doskonale ukrywają segregatory, stosy dokumentów itp. Jeśli z tyłu mebla zamocujesz ekran dźwiękochłonny, zyskujesz stylową „ścianę” oraz redukcję hałasu w jednym. Jeśli wybierzesz meble do przechowywania, które są częścią serii, z łatwością stworzysz spójne rozwiązanie, dokupując inne elementy w ramach rosnących potrzeb.
- Zrób miejsce na nieformalne spotkania. Dzięki sprytnej aranżacji mebli, łatwo zmieścisz meble wypoczynkowe między stanowiskami. Idealny pomysł na mniej formalne spotkania i przyjemne przerwy na kawę.
- Wybierz spójny schemat kolorystyczny. Jeśli to możliwe – ogranicz się do jednego rodzaju drewna i jednego koloru. Wygląda to dobrze dzisiaj i będzie praktyczne w przyszłości, kiedy zechcesz zmienić aranżację i przenieść mebel do innego pomieszczenia.
- Zainwestuj w dobre krzesła biurowe. To ten mebel, w sprawie którego nigdy nie wolno iść na kompromis. Nieprawidłowe siedzenie powoduje wiele problemów, dlatego ważne jest, aby mieć krzesła, które pomagają siedzieć zdrowo. Aktywne meble do siedzenia z opcjami ergonomicznej regulacji robią dużą różnicę w kwestii zdrowia pracowników oraz ich wydajności.
- Istotność stołówki: zadowolenie pracowników na pewno wzrośnie, jeśli w pracy będzie dostępna lodówka/zamrażarka, kuchenka mikrofalowa, dobry ekspres do kawy i meble zachęcające do spędzania na nich przerw. Pomyśl o elastyczności również tutaj i stwórz pomieszczenie wielofunkcyjne.
- Skup się na świetle. Niewiele rzeczy ma większe znaczenie dla naszego samopoczucia niż dostęp do naturalnego światła. Dobre światło przyczynia się również do niższych kosztów oświetlenia. Pomyśl więc o tym, jak pada światło w Twoim biurze. Staraj się umieszczać większość stanowisk pracy jak najbliżej okien.
- Zmniejsz poziom hałasu. Otwarte środowisko biurowe często charakteryzuje się wysokim poziomem hałasu, któremu można łatwo zaradzić za pomocą systemu ekranów. Wybór ścianek biurkowych to niedrogie rozwiązanie, które nie tylko chroni przed niechcianymi dźwiękami, ale także zapewnia prywatność.
- Pomyśl o jakości oraz gwarancji produktu. Wybierając meble, myśl długoterminowo. Zakupy u renomowanego dostawcy oferującego gwarancję na produkty są początkowo droższe, ale jeśli mieszczą się w Twoim budżecie, nie wahaj się. Inwestycja w jakość pozwala uniknąć przyszłych problemów i jest najbardziej ekonomiczna w dłuższej perspektywie.
- Wszystko od tego samego dostawcy: wielu dostawców mebli oferuje lepsze warunki przy większych zamówieniach. Dlatego też może się opłacić zakup wszystkich mebli biurowych w jednym miejscu. Dostawca może również zasugerować meble i akcesoria, o których Ty sam nie pomyślałeś!
Na koniec zadbaj o przytulność
Aby biuro nie wydawało się sterylne i nudne, potrzebne są również dekoracje. Wybierz te ostatnie, gdy wszystko inne jest na swoim miejscu. Większość ludzi spędza dużą część swojego czasu w miejscu pracy, dlatego ważne jest, aby urządzić biuro przytulnie. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z dekoracjami, to w końcu biznes, który powinien sprawiać profesjonalne wrażenie.
Obrazy i plakaty sprawiają przytulne wrażenie. Aby uzyskać najlepszy efekt, możesz zgrupować je na tej samej ścianie. Jeśli obrazy mają różne rozmiary, zazwyczaj najlepiej jest zawiesić je wzdłuż linii środkowej. Duże obrazy zwykle najlepiej sprawdzają się, gdy są wyrównane do dolnej krawędzi.
Zielone rośliny i delikatne oświetlenie dekoracyjne w pobliżu kącika kawowego tworzą przytulną oazę na chwilę relaksu. Kilka dobrze dobranych dekoracji na właściwym miejscu daje świetny efekt. Powodzenia z dekorowaniem!
Podsumowanie:
Na blogu znajdziesz wskazówki, jak mądrze urządzić biuro. Wybierając meble jednolite, łatwiej będzie je zmienić w przypadku zmieniających się potrzeb. Ponadczasowe meble dobrej jakości sprawiają, że ten sam wystrój sprawdzi się przez długi czas. Wykorzystaj zalety lokalu i myśl długoterminowo. Wykorzystaj wpadające światło dzienne i udekoruj dźwiękochłonnymi elementami, aby uzyskać akceptowalny poziom hałasu.