Wskazówki dotyczące tworzenia harmonijnego i produktywnego środowiska biurowego - gościnny blog Fridy Ramstedt "Trendenser

Wskazówki dotyczące tworzenia harmonijnego i produktywnego środowiska biurowego - gościnny blog Fridy Ramstedt "Trendenser"

Zaprojektowanie biura może być sporym wyzwaniem i inwestycją. Jest wiele rzeczy do rozważenia, aby stworzyć środowisko, które jest zarówno stylowe, jak i funkcjonalne. Tutaj przedstawiam moje najlepsze porady dotyczące tworzenia przestrzeni do pracy, w której pracownicy czują się dobrze, takie jak wprowadzanie zielonych roślin i naturalnych elementów w celu stworzenia harmonii, maksymalizacja skupienia w otwartych krajobrazach biurowych oraz wybór odpowiedniego krzesła biurowego i stołu konferencyjnego.

Trzy wskazówki, jak ożywić i ocieplić środowisko biurowe

  1. Łatwym sposobem na wprowadzenie bardziej naturalnych elementów do środowiska biurowego jest dodanie zielonych roślin, ale nie umieszczaj kilku roślin losowo - spróbuj stworzyć różnorodność, zmieniając kształt i rozmiar liści, aby uzyskać bardziej harmonijną kompozycję.

  2. Dodaj szczegóły w drewnie i kamieniu. Tam, gdzie widać słoje drewna i wzór kamienia, pojawią się naturalne nieregularności w wyglądzie mebli. Może to mieć uspokajający efekt i przełamać jednokolorowe powierzchnie. Najlepiej jednak zachować umiar. Zbyt wiele nieregularnych wzorów w pomieszczeniu może mieć odwrotny skutek i wywołać uczucie niepokoju.

  3. Rozważ zróżnicowanie materiałów i tekstur w pomieszczeniu. Jeśli gładkie szklane powierzchnie i malowane wykończenia zostaną połączone z nieco bardziej szorstkimi tkaninami i teksturowanymi dywanami, nada to pomieszczeniu więcej charakteru - nawet jeśli kolory mebli są ton w ton. Przyciąga to również światło i tworzy rodzaj naturalnych cieni, które nie występują, gdy wszystkie powierzchnie są gładkie.

Drewniane biurka nie odbijają światła dziennego tak mocno jak białe powierzchnie ani nie pochłaniają tak dużo światła jak czarne biurka.

Wskazówki dotyczące zwiększania koncentracji w otwartym biurze

Otwarty krajobraz biurowy pozwala lepiej wykorzystać każdy metr kwadratowy powierzchni, ale stwarza również wyzwania w zakresie ciszy i spokoju w miejscu pracy. Trzy wskazówki dotyczące rozwiązań:

  1. Kiedy pracujesz w domu, często czujesz się bardziej wydajny, ponieważ nie przeszkadzają ci współpracownicy. Problem ten można rozwiązać instalując panele akustyczne  jako ekrany pomiędzy stanowiskami pracy. Filtrują one nie tylko dźwięk głosów, ale także odgłosy kroków i szurania krzeseł w sąsiednich biurach.

  2. Ekrany pomagają również blokować widok innych stanowisk pracy, co jest ważniejsze dla możliwości skupienia się, niż wielu osobom mogłoby się wydawać. Czasami wystarczy zobaczyć stosy papieru, zadania lub nawet mowę ciała innej osoby, aby zareagować i rozpocząć interakcję.

  3. Tworząc w biurze miejsca do siedzenia na spontaniczne spotkania, które powinny znajdować się w pewnej odległości od biurek, zachęcasz każdego, kto musi porozmawiać, aby tam usiadł. Pomaga to zapobiegać wielu przerwom, których ludzie doświadczają w biurach na planie otwartym.

Regulacja poziomu hałasu

Jest wiele rzeczy, które można zrobić z meblami, aby stworzyć przyjemniejsze środowisko dźwiękowe:

  • Mebel należy wyposażyć w miękkie materiały, takie jak siedziska i tapicerki, ponieważ działają one jak pochłaniacze dźwięku.

  • Należy pamiętać, że półki na książki i otwarte systemy przechowywania pomagają rozbijać i rozpraszać dźwięk. Z kolei zamknięte szafki i szuflady mają tendencję do odbijania hałasu.

  • Wybierz odpowiednie meble. Gdy pracownicy potrzebują prywatności, spokoju i ciszy w otwartym środowisku biurowym, fotel taki jak Clear Sound jest idealnym rozwiązaniem.

  • Stwórz miejsca do spontanicznych dyskusji, rozmów telefonicznych lub spotkań online i umieść je w pewnej odległości od biurek, jeśli chcesz uniknąć przeszkadzania innym osobom.

 

Trzy sposoby na optymalizację otwartego biura

  1. Aby stworzyć przestronność w otwartym krajobrazie, można użyć półek i szafek jako przegród w pokoju. Używając ich jako ścian, można stworzyć przestrzeń w pomieszczeniu. Wskazówki! Wybierz regały na kółkach, a w razie potrzeby możesz łatwo i szybko zmienić plan piętra!

  2. Ekrany w postaci niskich szafek i półek na książki w biurze na planie otwartym również poprawiają środowisko akustyczne. Grzbiety i okładki książek rozpraszają dźwięk i redukują pogłos.

  3. Ukryte przechowywanie może pomóc regulować bodźce sensoryczne i zmniejszyć rozpraszanie uwagi. Dla każdego, kto czuje się niekomfortowo w nieuporządkowanym otoczeniu i ma trudności z koncentracją, szafki z rolowanymi frontami i szuflady mogą pomóc w utrzymaniu wszystkiego, co nie jest używane, poza zasięgiem wzroku. Nie tylko sprawi to, że biuro będzie wyglądać schludniej, ale także pozwoli uniknąć rozpraszania osób pracujących nad innymi zadaniami.

6 wskazówek dotyczących wyboru krzesła biurowego

VCzy wiesz, na co zwrócić uwagę podczas wypróbowywania fotela biurowego? Dobrze jest przygotować tę listę kontrolną, aby nie przegapić żadnych ważnych szczegółów.

  1. Czy krzesło ma regulowaną wysokość?
    Wysokość siedziska krzesła biurowego powinna wynosić 41-45 cm od podłogi do powierzchni siedzenia (w zależności od wzrostu i wysokości stołu, przy którym siedzisz). Powinieneś być w stanie siedzieć z podeszwami stóp płasko na podłodze i z górną częścią ciała na odpowiedniej wysokości w stosunku do biurka. Nie powinieneś musieć zginać nadgarstków, aby dosięgnąć klawiatury i powinieneś patrzeć prosto przed siebie na ekran. Ponieważ ludzie są różni, dobrym pomysłem jest posiadanie krzeseł z regulacją wysokości.

  2. Jaka jest Twoja postawa podczas siedzenia?
    Czy krzesło podpiera dolną część pleców? A może jesteś pochylony do przodu ze zgiętą szyją? Aby odciążyć plecy podczas pracy przy biurku, powinieneś mieć oparcie, które styka się z dolną częścią pleców, abyś mógł rozłożyć część ciężaru z dolnej części ciała na górną.

  3. Czy siedzisko krzesła zapewnia wsparcie i odciążenie całego uda?
    W zależności od długości nóg, niektóre krzesła mogą być postrzegane jako zbyt wąskie lub zbyt duże. Należy również pamiętać, że pod kolanem, z przodu poduszki siedziska, tj. między siedziskiem a zagięciem kolana, powinna znajdować się wolna przestrzeń wielkości pięści. W tym miejscu naczynia krwionośne i nerwy leżą dość powierzchownie, a jeśli powierzchnia siedziska naciska na ten punkt, noga jest ściśnięta, a krążenie krwi jest zaburzone, co może prowadzić do różnych problemów, w tym opuchniętych podudzi i stóp.

  4. Czy siedzisz płasko?
    Najlepiej wybrać krzesło biurowe, którego siedzisko można ustawić pod kątem. Idealnie byłoby, gdyby przednia krawędź znajdowała się kilka centymetrów niżej niż tylna krawędź, dzięki czemu można utrzymać plecy i szyję w dobrej pozycji podczas pracy przy biurku. Najbardziej ergonomiczną rzeczą podczas pracy przy biurku nie jest siedzenie płasko, ale w pozycji lekko pochylonej do przodu.

  5. Czy można zmieniać sposób siedzenia?
    Ważne jest, aby od czasu do czasu zmieniać pozycję siedzącą w ciągu dnia. Jednym ze sposobów na to jest wybór krzesła, które pozwala odwrócić się od biurka i ma oparcie, które można odchylić, gdy chcesz zrobić sobie przerwę lub przeprowadzić dłuższą rozmowę telefoniczną.

  6. Czy ramiona są podparte?
    Podłokietniki z regulacją wysokości i możliwością przesuwania na boki mogą pomóc odciążyć ramiona i mięśnie szyi, barków i pleców. Jeśli masz na to miejsce w biurze, takie krzesło jest preferowane, ale ważne jest, aby ustawienia można było regulować tak, aby pasowały do ciała i wysokości łokcia. Zbyt niskie lub zbyt wysokie podłokietniki mogą powodować dyskomfort ramion.

Przeczytaj nasz przewodnik po fotelach biurowych
Czy wiesz, że?
Zmiana pozycji roboczej kilka razy w ciągu dnia jest kluczem do zdrowszego życia zawodowego. Oznacza to, że dobrym pomysłem jest oferowanie różnych opcji siedzenia, tak aby pracownicy mogli wybierać między klasycznym krzesłem biurowym a aktywnym krzesłem ergonomicznym . Może się wydawać, że zmiana pozycji siedzącej lub stojącej nie ma większego znaczenia, ale normalny 40-godzinny tydzień pracy odpowiada 2080 godzinom pracy rocznie.
Czy wiesz, że? Pięć nóg to więcej niż cztery 
Czy wiesz, że krzesła biurowe z ramą są bardziej stabilne, jeśli mają pięć lub więcej nóg? Jeśli mają tylko cztery, istnieje większe ryzyko, że przewrócą się, gdy użytkownik przesunie ciężar ciała lub po coś sięgnie. Jeśli podstawa krzesła ma tylko cztery nogi, krzesło powinno być zaprojektowane tak, aby środek ciężkości znajdował się jak najniżej, aby uniknąć ryzyka przewrócenia. 

5 wskazówek dotyczących wyboru kształtu stołu konferencyjnego

Okrągłe stoły
+ Okrągłe stoły ułatwiają wszystkim uczestnikom spotkania patrzenie na siebie nawzajem.
- Okrągłe stoły często zajmują więcej miejsca i potrzebują więcej przestrzeni wokół, aby ludzie mogli wygodnie usiąść. Nie wszystkie sale konferencyjne mają na to miejsce.

Stoły podłużne
+ Stoły podłużne są prawdopodobnie najbardziej powszechną formą stołu konferencyjnego i mogą być preferowane na spotkaniach, na których często występuje "strona klienta" i "strona firmy". Upraszcza to spotkania, na których niektóre osoby nie znają się wcześniej, ponieważ mogą łatwo zidentyfikować, kto pracuje dla każdej ze stron podczas negocjacji lub spotkania projektowego.
- Podłużne stoły mogą sprawić, że znajdziesz się daleko od osoby, która w danym momencie rozmawia i staniesz się mniej towarzyski, ponieważ trudniej jest utrzymać kontakt wzrokowy z innymi.

Stoły w kształcie łodzi
+ Kształt łodzi oznacza, że osoby siedzące wzdłuż krawędzi mogą nawiązać lepszy kontakt wzrokowy z osobami siedzącymi pośrodku lub na drugim końcu stołu. Zaokrąglone krawędzie sprawiają również, że blat stołu wydaje się bardziej gładki niż w przypadku podłużnego stołu konferencyjnego o tej samej długości.
- Blaty stołów w kształcie łodzi są lekko zaokrąglone, co może być wadą, jeśli zamierzasz używać go również do większych prezentacji, w których musisz rozłożyć wydruki i papier, ponieważ rogi stołu stają się nieco węższe. 

Wskazówki dotyczące wyboru krzeseł do sali konferencyjnej

Właściwe wymiary
Zacznij od sprawdzenia wysokości siedziska w stosunku do wysokości stołu, jeśli krzesła  nie mają regulacji wysokości i są przeznaczone do użytku w sali konferencyjnej (maksymalna zalecana odległość między siedziskiem a blatem stołu wynosi 27-30 cm). Regulowane krzesła są bardziej elastyczne, ponieważ pasują do większej liczby stołów i pozwalają każdemu wygodnie usiąść, niezależnie od wzrostu. Jeśli kupisz gotowy zestaw składający się ze stołu i krzeseł, AJ już opracuje dla Ciebie idealną odległość.

Krzesła obrotowe - bardziej towarzyskie
Krzesła, które można obracać na boki, stają się bardziej towarzyskie, ponieważ można łatwo zwrócić się do osoby, która ma głos podczas spotkania. Ponadto takie modele ułatwiają zmianę pozycji podczas długiego siedzenia, co może sprawić, że uczestnicy pozostaną bardziej czujni podczas spotkania. 

Unikaj kolidujących ze sobą nóg
Upewnij się, że wybrałeś nogi krzesła, które są kompatybilne z nogami stołu, tak aby nogi krzesła i nogi stołu nie kolidowały ze sobą. Ważne jest również, aby pod stołem było 63 centymetry wolnej przestrzeni, tak aby nogi nie były dociskane do niczego w podstawie - ale także, aby nogi stołu lub usztywnienia nie kolidowały z konstrukcją krzesła. Jeśli kupujesz gotowy zestaw, projektanci już o tym pomyśleli.

Koła odpowiednie do podłogi
Obrotowe fotele i obrotowe koła pozwalają na większą swobodę ruchów podczas sesji konferencyjnych. Sprawdź koła. Czy są one odpowiednie do rodzaju podłogi w pomieszczeniu? Pamiętaj! Miękkie koła do twardych podłóg, a twarde koła do miękkich podłóg.

Uwzględnij wszystkie kształty ciała
Jaki jest kształt, szerokość i maksymalny udźwig krzeseł, które rozważasz? Ponieważ nie tylko Ty będziesz korzystać z krzeseł w sali konferencyjnej, ważne jest, aby wziąć pod uwagę wszystkie możliwe typy i kształty sylwetki. Nie chcesz przecież, aby Twoi pracownicy lub klienci siedzieli niewygodnie.

Efekt mnożnikowy
Wybierając pomiędzy różnymi modelami i rodzajami tapicerki, pamiętaj o efekcie mnożnikowym. Jak wygląda krzesło, które rozważasz, gdy jest połączone z wieloma podobnymi krzesłami? Kolory zostaną wzmocnione, a kształty zminimalizowane. Meble w jasnych kolorach tworzą lżejszy efekt i wydają się zajmować mniej miejsca. Eksperymentuj z efektem wizualnym mebli w zależności od wielkości pomieszczenia. Ciemna tapicerka zmniejsza ryzyko brudnych odcisków palców, ale może sprawić, że jasne włosy i kurz będą bardziej widoczne.

Nowoczesne i stylowe

Wyposażenie biura może być prawdziwym wyzwaniem i inwestycją. Aby to ułatwić, firma AJ Produkty opracowała "Modern & Stylish", gotową koncepcję stylu z kompletnymi kombinacjami mebli, które są dostępne w magazynie do natychmiastowej dostawy.

Dowiedz się więcej

Skorzystaj z pomocy ekspertów od wnętrz!

Eksperci AJ Produkty są zawsze gotowi pomóc w stworzeniu wnętrza skrojonego na miarę Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz inspiracji, masz pytania dotyczące doboru mebli, tkanin lub kolorów! Czekamy na Ciebie!
Typ firmy
Wpisz wiadomośćDodaj załączniki
Klikając "Wyślij", akceptujesz naszą politykę prywatności.

Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!

Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!
Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.