Od pomysłu do rzeczywistości - Jak szafki stały się bestsellerem
- Utrzymujemy klasykę przy życiu, jednocześnie opracowując nowe rozwiązania dla dzisiejszego społeczeństwa, mówi Karl Johansson z AJ Produkty.
Jedną z osób, które o szafach wiedzą wszystko, jest Karl Johansson, z AJ Produkty. W naszej ofercie obejmującej prawie 15 000 produktów dla biur, szkół, magazynów, przemysłu i szatni, szafy są jednymi z najlepiej sprzedających się. W 2023 roku sprzedaliśmy i wyprodukowaliśmy 77 000 szaf w różnych wariantach.
- Mamy kontrolę nad całym procesem, od pomysłu po produkcję i sprzedaż - mówi.
- Szafy są bardziej złożone niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Oferujemy wszystko, od standardowych szaf po modele wykonane na zamówienie, które rozwiązują bardzo specyficzne problemy. Kiedy opracowujemy lub wprowadzamy zmiany w produkcie, myślimy o ergonomii, jakości i trwałości - mówi, kontynuując:
- Często to akcesoria i wnętrze robią różnicę. Z zewnątrz dwie szafy mogą wyglądać tak samo, ale po otwarciu mają zupełnie inne zastosowanie.
Od blachy do szafy
Podróż od pomysłu do gotowej szafy często rozpoczyna się w naszej siedzibie głównej w Halmstad, gdzie projektanci szkicują nowe koncepcje, a kończy w naszej fabryce AJ Metal Design na Słowacji. Tutaj od trzech dekad prowadzimy własną produkcję szaf i systemów regałów. Gdy szafy są gotowe, są wysyłane do Szwecji i przechowywane w magazynie AJ w Halmstad, co ułatwia dostarczanie ich do klientów.
- Kiedy mamy pomysł w siedzibie głównej, współpracujemy z projektantem, aby zwizualizować to, co chcemy osiągnąć. Zaczynamy od stworzenia wstępnego briefu na temat tego, co chcemy opracować, a następnie angażujemy fabrykę na wczesnym etapie. Otrzymujemy od nich informacje zwrotne - na przykład w celu dostosowania głębokości lub wymiaru, aby lepiej wykorzystać materiał.
- Uważam, że największą zaletą jest to, że możemy tworzyć wspólne plany zmierzające do osiągnięcia wspólnych celów. To sprzyja zupełnie innemu rodzajowi ducha zespołu w porównaniu do pracy z zewnętrznym producentem, mówi.
Przykładem tego jest sposób, w jaki opracowano serię produktów CREATE:
- Te szafy zostały zaprojektowane we własnym zakresie, a wraz fabryką stworzyliśmy unikalne rozwiązanie. Po wprowadzeniu na rynek, CREATE zostały nagrodzone w konkursie Red Dot Awards. To fantastyczne wyróżnienie, które nas motywuje - mówi Karl Johansson.
Zakaz używania toreb zwiększa popyt
Jedną z rzeczy, które Karl Johansson uważa za interesujące w swojej pracy, jest to, że trendy i wydarzenia społeczne znajdują odzwierciedlenie w produktach i popycie. Na przykład pod koniec 2023 r. szwedzka policja podjęła decyzję o zakazie używania dużych toreb i plecaków na większych imprezach, takich jak koncerty, targi i festiwale. Doprowadziło to do natychmiastowego skontaktowania się z AJ Produkty przez klientów, którzy potrzebowali szaf oferujących nowe opcje przechowywania.
- Wcześniej nasze szafy były projektowane z myślą o tym, jak wyglądało szkolnictwo 10 lat temu, kiedy potrzeba było dużo miejsca na segregatory i książki - mówi Karl Johansson.
Ale edukacja wygląda dziś inaczej, z mniejszą liczbą książek i większym naciskiem na tablety, laptopy i inne mniejsze przedmioty.
Dobre dla środowiska i portfela
W ostatnich latach zrównoważony rozwój stał się coraz ważniejszą częścią naszej pracy, zarówno jeśli chodzi o opracowywanie nowych szaf, jak i ulepszanie istniejących.- Dużo uwagi poświęcamy temu, w jaki sposób możemy zmniejszyć ślad węglowy bez uszczerbku dla jakości. Na przykład, czy możemy zmniejszyć rozmiar lub grubość części? Takie działania mogą mieć znaczący pozytywny wpływ na emisję CO2, mówi Karl Johansson i kontynuuje:
- Nieustannie widzę oznaki, że praca ze zrównoważonym rozwojem zmusza do przemyślenia produktu jeszcze raz i często wymyślamy inteligentne rozwiązania, które są nie tylko dobre dla środowiska, ale także dla portfela.