Porady jak przechowywać sprytnie
Inteligentne rozwiązania w zakresie przechowywania sprawiają, że zarówno biuro firmowe, jak i biuro domowe zyskuje wizualnie i organizacyjnie. Dzięki dobremu przechowywaniu łatwiej jest utrzymać porządek. Stojaki na korespondencję, czasopisma i teczki na dokumenty pomagają uniknąć bałaganu. Uniknij splątanych kabli i zagraconych biurek dzięki naszym wskazówkom dotyczącym przechowywania w biurze.
Wybierz właściwe meble
Regały to świetny wybór, jeśli chodzi o przechowywanie segregatorów i książek, do których musi być łatwy dostęp. Likwidują bałagan i pomagają łatwo znaleźć to, czego potrzeba. Wybierz model z regulowanymi półkami, aby móc dostosować wysokość półki do przechowywanej zawartości.Szafy i szafki pomagają ukryć delikatne materiały i rzeczy, których być może nie potrzebujesz na co dzień. Wybierz szafę z zamkiem, jeśli przechowujesz poufne dokumenty lub kosztowności.
Kontenerki i szafki z szufladami idealnie nadają się do przechowywania papieru i niewielkich przedmiotów. Umieść je pod biurkiem, aby zaoszczędzić miejsce lub wybierz wyższy wariant, który sprawdzi się również jako dodatkowe miejsce do pracy. Modele na kołach z łatwością przemieścisz w dowolne miejsce.
Regały pocztowe to prawdziwa klasyka przechowywania. Stylowe i praktyczne, obecne niemal w każdym biurze. Przegrody pozwalają na skuteczne sortowanie poczty itp. Dzięki miejscu na etykiety zawsze wiadomo, co jest przechowywane lub komu przydzielono daną przestrzeń.
Postaw na praktyczne rozwiązania
Zastanów się, gdzie każda rzecz powinna być przechowywana i jak zorganizować wszystko w sprawny system. Naturalnie to, z czym pracujesz najczęściej, powinno być najłatwiej dostępne. Zbierz to, co należy do Ciebie i przechowuj w jednym miejscu. Dzięki temu szybko znajdziesz to, czego potrzebujesz. Utrzymuj porządek na biurku, stosując praktyczne rozwiązania do przechowywania, których przykłady znajdziesz poniżej.Tace do sortowania mogą być używane do wielu rzeczy, np. do poczty, dokumentów lub jako powierzchnia do bieżących zadań.
Pojemniki do przechowywania pomieszczą przedmioty, które nie są tak często używane. Modele w tym samym kolorze i wzornictwie dają wrażenie spójności i porządku. Umieść je na półkach i odpowiednio oznacz.
Stojaki na prasę pomagają zaprowadzić porządek wśród czasopism, broszur, gazet i dokumentów. Prasa na stojaku wygląda znacznie schludniej niż położona w przypadkowym miejscu.
Drukarka etykiet przyda się do szybkiego tworzenia oznaczeń. Oznacz szuflady, segregatory i schowki, aby nie było wątpliwości, co i gdzie przechowywać.
System przechowywania dokumentów jest niezastąpiony w każdym biurze. Szafki kartotekowe z wiszącymi teczkami ułatwiają odnalezienie odpowiedniego dokumentu. Decydując się na wózek na teczki, z łatwością przetransportujesz wszystko do biurka, a po skończonej pracy odłożysz z powrotem na swoje miejsce. Do przechowywania wrażliwych dokumentów wybierz szafkę lub wózek zamykany na zamek. Oprócz tego, można zakupić także ognioodporne szafy na kartoteki.
Utrzymaj porządek na biurku
Ścianka biurkowa z szyną na akcesoria ułatwia utrzymanie biurka w należytym porządku. Można dostosować według własnego uznania, na przykład instalując lampkę, haczyki i półki. Ramię na monitor zwalnia miejsce na biurku.Ukryj kable za pomocą akcesoriów przeznaczonych do poprowadzenia okablowania, takich jak kanały, przepusty i koszyki. W przypadku splątanych ładowarek do telefonów komórkowych i kabli słuchawek rozwiązaniem są pojedyncze uchwyty na kable. Są samoprzylepne i można je mocować tam, gdzie najbardziej się przydadzą.
Szuflada podblatowa do montażu pod biurkiem to kompaktowe rozwiązanie do przechowywania przedmiotów, które chcesz mieć pod ręką.
Tace na korespondencję pomagają zarządzać listami i dokumentami przeznaczonymi do wysyłki.
Pojemnik na pisaki lub organizer na przybory pozwala wygodnie przechowywać długopisy, gumki, spinacze biurowe i inne drobne akcesoria.
Jak przechowywać w sposób zorganizowany
Jeśli kilka osób dzieli biuro, dobrym pomysłem jest zdefiniowanie wspólnych procedur, tak aby każdy wiedział, co ma robić. Uzgodnijcie, gdzie i jak przechowywać rzeczy, których wszyscy potrzebujecie. Oszczędza to czas i minimalizuje irytację, bo nikt nie traci czasu na poszukiwania. Razem łatwiej uniknąć bałaganu.Zarezerwuj przynajmniej jeden dzień w roku, aby uprzątnąć rzeczy, które są już niepotrzebne lub nieaktualne. Z biegiem czasu potrzeby w zakresie przechowywania mogą się zmieniać z różnych powodów. Wtedy trzeba zaktualizować istniejące rozwiązania lub zorganizować wszystko na nowo.
Wyrób w sobie nawyk, aby zawsze odkładać rzeczy na miejsce po skończonej pracy. Przedmioty mają tendencję do gromadzenia się. Często nie można ich znaleźć, ponieważ znajdują się w niewłaściwym miejscu.
Pilnuj porządku na swoim stanowisku. Zabałaganione biurko nie robi dobrego wrażenia na gościach.
Jak wybrać odpowiedni regał?